Wykres dnia: śmierć przez Amazona
W piątek Amazon ogłosił, że przejmuje amerykańską sieć supermarketów ze zdrową, drogą żywnością czym spowodował eksplozję kursu wspomnianej spółki i spadek cen akcji pozostałych firm z branży sieci handlowych.
W piątek Amazon ogłosił, że przejmuje amerykańską sieć supermarketów ze zdrową, drogą żywnością czym spowodował eksplozję kursu wspomnianej spółki i spadek cen akcji pozostałych firm z branży sieci handlowych.
W artykule przedstawiającym sylwetkę jednego ze specjalistów od krótkiej sprzedaży, Marca Cohodesa, znajduje się potencjalnie niepokojąca informacja: krótka sprzedaż staje się czymś w rodzaju zapomnianej sztuki na rynku finansowym.
Kilka lat temu przedstawiłem na Blogach Bossy badania psychologiczne pokazujące, że ludzie inaczej podchodzą do informacji wspierających ich światopogląd a inaczej do informacji ten światopogląd negujących. Korzystne informacje przyjmują z zadowoleniem a niekorzystne informacje poddają krytycznej analizie.
Wysoko sobie cenię wywiady z inwestorami specjalizującymi się w krótkiej sprzedaży ponieważ ze względu na swoją specyficzną strategię dzielą się unikalnym spojrzeniem na rynek i na analizowanie giełdowych spółek.
Zdecydowana większość indywidualnych inwestorów trzymałaby się z daleka od funduszu akcyjnego z 10-letnią blokadą środków. Meb Faber i Jason Hsu rozważali jednak taki wehikuł jako antidotum na silnie szkodliwą skłonność inwestorów do uganiania się za aktywami notującymi wysokie stopy zwrotu w nieodległej przeszłości.
Andrzej Sapkowski w marcowym wywiadzie dla EuroGamer zdradził szczegóły przejęcia przez CD Projekt praw do wykorzystania świata Wiedźmina w produkcji gier, które mogą zainteresować inwestorów.
W ubiegłym tygodniu sporą popularność na Twitterze zdobył wykres pokazujący nietrafione prognozy Międzynarodowej Agencji Energetycznej w dziedzinie rozwoju energetyki słonecznej.
Najnowszy odcinek serii Masters in Business jest jednym z najbardziej interesujących w serii i to nie tylko dlatego, że wyjaśniono w nim w jaki sposób Al Gore zbudował Internet.
Znalazłem dwie interesujące informacje dobrze wpisujące się w dyskusję o relacjach sprzedawca – klient w sektorze inwestycyjnym.
W połowie kwietnia anglojęzyczne media biznesowe zajęte były wyśmiewaniem jednego ze start-upów z Doliny Krzemowej – producenta luksusowej sokowirówki. Z kilkudniowym opóźnieniem temat dotarł do Polski. Najpierw na specjalistyczne portale ale ostatecznie trafił także do szerokiego grona czytelników – o niewypale z Doliny Krzemowej napisał na przykład portal Fakt24.