GPW wystartowała po raz pierwszy z reklamą telewizyjną. Z reklamami różnych produktów jest tak, że mogą się podobać lub nie.

Osobiście nie podobały mi się hasła, zapowiadane w informacjach prasowych. Są po prostu nijakie. Teraz widziałem spoty w telewizji. Podobnie jak hasła – są równie nijakie. Co więcej zastanawiam się jaka jest ich rola. Nie wydaje się, by spełaniały rolę, o której mówił prasie Dariusz Marszałek (biuro promocji i informacji publicznej GPW):

Nagłe spadki notowań z początku roku spowodowały, że postanowiliśmy przybliżyć Polakom tematykę giełdy. Z drugiej strony kampania jest wyrazem rosnącego zainteresowania inwestowaniem[…] Postaramy się wyjaśnić podstawowe zagadnienia związane z giełdą jak hossa czy bessa

Powiem szczerze, że reklamy wyglądają raczej na dalszy ciąg polemiki GPW z materiałem JEDNEGO(!) analityka.

Przypomina mi się trochę reklama PKO/CS z księżniczką, która była zrozumiała wyłącznie dla ludzi z branży. Przeciętny odbiorca reklam, zupełnie nie miał pojęcia o co chodzi. Odnoszę wrażenie, że podobnie jest z reklamami GPW.

Ale ponieważ to kwestia gustu (skuteczność reklam, to zupełnie inna bajka), postanowiłem poszukać, w jaki sposób reklamują się inne giełdy. Okazało się, że wcale nie jest to jakiś popularny trend. No bo w sumie co giełda miałaby reklamować – inwestowanie, spółki, sam koncept rynku, siebie jako markę?

Spójrzmy na kilka reklam rynku NASDAQ, w których wybrano pewną formułę, dzięki której raczej reklamuje się spółki na tle rynku (niestety z racji problemów z „osadzaniem filmików, muszą się Państwo zadowolić linkami, co może nie być zbyt wygodne).

REKLAMA NASDAQ

REKLAMA NASDAQ2

Od nich różni się odrobinę ubiegłoroczna reklama:

REKLAMA NASDAQ3

Podobny kierunek wybrało NYSE – reklamując rynek poprzez notowane na nim przedsiębiorstwa:

REKLAMA NYSE

Nie podobają mi się te reklamy.

Ale już kolejne mają fantastyczne hasła „Where is the center of the tech world?” i ” Where is the centre of sports world?”. Jak na reklamę giełdy – niesłychanie innowacyjne podejście.

REKLAMA NYSE2

REKLAMA NYSE3

Absolutnie nijaka i nie wiadomo jakie ma mieć przesłanie reklama „My secret Garden” (kojarzy się wyłącznie z przebojem Depeche Mode):

REKLAMA NYSE4

I na koniec bonus. 🙂 Próbowałem dociec czy to oficjalne reklamy czy nie. Są … ciekawe. Jeśli faktycznie stoją za nimi te instytucje – to oznacza ogromną ich odwagę.
Najpierw giełda w Toronto (w tym wypadku bardzo watpliwe, by byl to produkt giełdy) :

TSX – reklama(?)

i w Oslo:

OSX – reklama (?)

3 Komentarzy

  1. r

    poproszę jeszcze o link do reklamy gpw

  2. gzalewski

    niestety, nie udalo mi sie znalezc. ani na youtube, ani na stronach GPW. Wiec pozostaje TV

  3. kriss

    tez juz szukalem linka do polskiej reklamy… ja nie mam tv w domu 🙂 – komputery w zupelnosci mi wystarczaja 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska S.A. w celu: zapewnienia najwyższej jakości naszych usług oraz dla zabezpieczenia roszczeń. Masz prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, a jeżeli prawo na to pozwala także żądania ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Masz także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Więcej informacji w sekcji "Blogi: osoby komentujące i zostawiające opinie we wpisach" w zakładce
"Dane osobowe".

Proszę podać wartość CAPTCHA: *

Opinie, założenia i przewidywania wyrażone w materiale należą do autora publikacji i nie muszą reprezentować poglądów DM BOŚ S.A. Informacje i dane zawarte w niniejszym materiale są udostępniane wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych oraz nie mogą stanowić podstawy do podjęcia decyzji inwestycyjnej. Nie należy traktować ich jako rekomendacji inwestowania w jakiekolwiek instrumenty finansowe lub formy doradztwa inwestycyjnego. DM BOŚ S.A. nie udziela gwarancji dokładności, aktualności oraz kompletności niniejszych informacji. Zaleca się przeprowadzenie we własnym zakresie niezależnego przeglądu informacji z niniejszego materiału.

Niezależnie, DM BOŚ S.A. zwraca uwagę, że inwestowanie w instrumenty finansowe wiąże się z ryzykiem utraty części lub całości zainwestowanych środków. Podjęcie decyzji inwestycyjnej powinno nastąpić po pełnym zrozumieniu potencjalnych ryzyk i korzyści związanych z danym instrumentem finansowym oraz rodzajem transakcji. Indywidualna stopa zwrotu klienta nie jest tożsama z wynikiem inwestycyjnym danego instrumentu finansowego i jest uzależniona od dnia nabycia i sprzedaży konkretnego instrumentu finansowego oraz od poziomu pobranych opłat i poniesionych kosztów. Opodatkowanie dochodów z inwestycji zależy od indywidualnej sytuacji każdego klienta i może ulec zmianie w przyszłości. W przypadku gdy materiał zawiera wyniki osiągnięte w przeszłości, to nie należy ich traktować jako pewnego wskaźnika na przyszłość. W przypadku gdy materiał zawiera wzmiankę lub odniesienie do symulacji wyników osiągniętych w przeszłości, to nie należy ich traktować jako pewnego wskaźnika przyszłych wyników. Więcej informacji o instrumentach finansowych i ryzyku z nimi związanym znajduje się w serwisie bossa.pl w części MIFID: Materiały informacyjne MiFID -> Ogólny opis istoty instrumentów finansowych oraz ryzyka związanego z inwestowaniem w instrumenty finansowe.