„5 maja ruszyła pierwsza w historii Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie telewizyjna kampania społeczno-informacyjna pod hasłem: ?Nie myśl o wszystkim jak o grze. Inwestuj.? W ramach kampanii emitowanych będzie 6 różnych filmów reklamowych, które mają uświadomić odbiorcom, czym jest giełda i jakie mechanizmy rządzą inwestowaniem na rynku kapitałowym.” [źrodło: GPW]
Hasła kampanii to: „Na giełdzie wzrosty to normalne. Na giełdzie spadki to też normalne”, „Giełda to ruch, decyzje, działanie. Dobrą decyzją może być brak działania”, „Giełdę otaczają sugestie, wróżby i proroctwa. Naucz się je odróżniać od argumentów”, „Giełda: zamienia społeczeństwo konsumentów w społeczeństwo inwestorów i właścicieli”.
8 Komentarzy
Dodaj komentarz
Niezależnie, DM BOŚ S.A. zwraca uwagę, że inwestowanie w instrumenty finansowe wiąże się z ryzykiem utraty części lub całości zainwestowanych środków. Podjęcie decyzji inwestycyjnej powinno nastąpić po pełnym zrozumieniu potencjalnych ryzyk i korzyści związanych z danym instrumentem finansowym oraz rodzajem transakcji. Indywidualna stopa zwrotu klienta nie jest tożsama z wynikiem inwestycyjnym danego instrumentu finansowego i jest uzależniona od dnia nabycia i sprzedaży konkretnego instrumentu finansowego oraz od poziomu pobranych opłat i poniesionych kosztów. Opodatkowanie dochodów z inwestycji zależy od indywidualnej sytuacji każdego klienta i może ulec zmianie w przyszłości. W przypadku gdy materiał zawiera wyniki osiągnięte w przeszłości, to nie należy ich traktować jako pewnego wskaźnika na przyszłość. W przypadku gdy materiał zawiera wzmiankę lub odniesienie do symulacji wyników osiągniętych w przeszłości, to nie należy ich traktować jako pewnego wskaźnika przyszłych wyników. Więcej informacji o instrumentach finansowych i ryzyku z nimi związanym znajduje się w serwisie bossa.pl w części MIFID: Materiały informacyjne MiFID -> Ogólny opis istoty instrumentów finansowych oraz ryzyka związanego z inwestowaniem w instrumenty finansowe.
Myślę, że sam pomysł nie jest taki zły, żeby przybliżyć szerokiej publiczności temat
"czym jest giełda i jakie mechanizmy rządzą inwestowaniem na rynku kapitałowym."
bo jak na razie przeciętny oglądacz TV kojarzy inwestowanie na WGPW na podstawie obejrzanej niedawno kolejnej powtórki filmu "pierwszy milion".
Bardzo mi sie podoba sam pomysł akcji promocyjnej organizowanej przez GPW, tylko widząc te hasła promocyjne (trochę nietrafione) nie jestem już aż takim entuzjastą bo odbieram jes tak – NIE SPRZEDAWAJ ! (nie zachęcają one wcale do inwestowania tylko do trzymania jużkupionych akcji). Przy obecnej sytuacji rynkowej nie jest to zbyt wiarygodny przekaz. Krok w dobrym kierunku, tylko stopa ustawiona piętą do przodu 🙂 Może kolejne spoty będą lepsze 😉
Uwlaczajace komantarze Pana Sobolewskiego byly juz komentowane w na blogo.bossa.pl. Uwlaczajace poniewaz osoba na takim stanowisku powinna wykazac sie wieksza wiedza o rynku.
Pomysl edukacji jest ok, oby wiecej wiedzy w narodzie.
Tylko wydaje mi sie ze takie rzeczy :
– to troche za pozno. Trzeba bylo edukowac 1-2 lata temu w czasie szalenstwa ktore rozgrywalo sie na naszych oczach. Wtedy panowie jeszcze podgrzewali atmosfere. Perpektywy GPW, Polski, regionu.. a tu taka dupa…
– czy Pan Sobolewski bierze w takim razie odpowiedzialnosc za straty ktore prawie napewno zrealizue wiekoszsc inwestorow trzymajac sie genialnej strategii "kup i (wy)trzymaj"? Szczegolnie polecam ta strategie szczesliwym posiadaczom MiŚi…
Niemniej jednak ta kampania – wkoncu to tylko spoty – w takiej ktorkiej formie wg. mnie przyniesie wiecej szkody niz pozytku. Takich skomplikowanych mechanizmowe jakim jest gielda nie mozna podawac szerokiej publicznosci w takiej skrotowej, powierzchowniej formie.
PS. Przypomina mi to kretynskie komentarze szefow gigantwo deweloperki w Polsce, jednych z najbogatszych Polakow, inwestorow:
http://dom.gazeta.pl/nieruchomosci/1,73497,5059432.html
Pan Szanajca
"prezes Polskiego Związku Firm Deweloperskich (PZFD) i równocześnie firmy Dom Development Jarosław Szanajca przyznał, że nie podnosząc cen, deweloperzy daliby zarobić spekulantom."
" Tak więc ceny mieszkań nie spadną, bo nie będziemy ich sprzedawali poniżej kosztów – wtóruje mu szef firmy deweloperskiej Polnord Wojciech Ciurzyński."
Lepsza była tylko wypowiedż jedenego z przedstawicieli GPW, że futures to dobra rzecz dla młodzieży, bo nie trzeba mieć dużo środków, żeby zarobić……
Pozdrowienia,
GiełduGiełdu
@GiełduGiełdu: dobre 🙂
…tak sobie mysle ze moze jak ktos jest taki bogaty albo na wysokim stanowisku to traci kontakt z rzeczywistoscia w tym ta ekonomiczna? Albo pewniej wzrasta w nim poczucie pewnosci siebie..
Ja uwazam, ze osoba/osoby, ktore promuja ta kampanie nigdy w zyciu nie zaryzykowaly zlotowki na GPW ani na zadnej innej gieldzie. Pelna amatorszczyzna.
Mi sie wydaje że Pan Sobolewski dostał tam fuche po znajomosciach bo rzeczywiscie nie ma pojecia o giełdzie.Jeśli chodzi o reklame to chcą nakarmic leszczy nadzieja bo prawdopodobnie kreslimy ostatnia fale wzrostowa.Jeszcze beda wzrosty ale za gora 2 tygodnie zacznie sie kolejna i ostatnia duza fala spadkowa.W 2 kwartale zyski spolek amerykanskich najprawdopodobniej spadna ze wzgledu na duza presje inflacyjna.Znajac historie to ci co jeszcze wytrzymali za kilka miesiecy puszcza im nerwy i sprzedadza na dolku.Ta kampania moze spowodowac spadek zaufania do naszej gieldy jezeli ceny akcji jeszcze spadna.Niestety Sobolewski twierdzi ze inwestowanie polega na tym zeby nie sprzedawac akcji.To mi pachnie nagonka na wzrosty.W listopadzie bylo to samo i wszyscy wiemy jak sie skonczylo.
Dobrze, że zachęca się Polaków do inwestowania. Jednak przydałby się przede wszystkim jakiś obszerny cykl edukacyjny, który nauczył by od podstaw. Ostatnio gdzieś czytałem, że 50% Polaków nie ma konta w banku, więc dużo w kwestii edukacji jest do zrobienia.