To nie jest wypożyczalnia tylko projekt marketingowy

Zachęcam do obejrzenia

Veno: Fabryka Innowacji z New Connect from Michal Sobczyk on Vimeo.

Spółka Veno, o której pozwoliłem sobie pisać wcześniej, a która zdaje się wciąż nie zdołała wyprodukować swojego fantastycznego samochodu.

I notowania:

Veno

[Głosów:0    Średnia:0/5]

28 Komentarzy

  1. exnergy

    To już nie Alkor trade .biz, a pl? 😉 To już nie potrzeba licencji KNF?
    To już można takie profesjonalne wywiady robić ? To już można tak kasę zdobywać? To po co ja się męczę jak wystarczy wyciągnąć rękę na NC i sama kasa wpadnie na finansowanie snów? 😉

  2. exnergy

    Ktoś zapyta – skoro system jest bardzo dobry – to po co dzielic sie z innymi zyskami przez sprzedaz sygnalów? Jak dopasować MM do czegos, czego nie zna sie od wnetrznosci?

    Temat wielokrotnie walkowano. Tak samo jak temat wyszukiwarek, “dot.com-ów” i innych.

  3. adegie

    To jest świetne!

  4. astanczak

    Jak tak dalej pójdzie, to zaczną na NC wprowadzać same domeny.

  5. gzalewski (Post autora)

    no ale moj drugi ulubieniec, czyli Virtual Vision jest czyms innym poza stroną www? (na któej zmienia sie tylko “zatrudnimy”, to znaczy zmienia się rok)

  6. exnergy

    Normalnie blue-chipy 😉

  7. pit65

    @gz
    Virtual Vision
    Wizje może miec każdy, najlepiej po prochach , a te są w cenie 🙂

  8. YpsilonFund

    A co sądzicie o MEW (Małe Elektrownie Wodne)?


    [url=http://ypsilonfund.com/2010/04/instrumenty-pochodne-duze-ryzyko/]Instrumenty pochodne = duże ryzyko?[/url]
    YpsilonFund – blog przyszłego milionera.
    Aktualna wartość portfela: 118 621 zł.

  9. zarafiq

    Strasznie gość duka ale przynajmniej nie wygląda na krętacza. Jeśli na jedym z projektów zarobi milion euro i nie wtopi na pozostałych to będzie człowiekiem sukcesu.

  10. masyw

    PAP donosi: http://www.globtrex.com/Wiadomosci/show/32592-Splot+wydarzen+ostatnich+dni+wplynie+negatywnie+na+zlotego

    Splot wydarzeń ostatnich dni będzie miał wpływ na złotego

  11. Thome

    Super. Najfajniejsze uczesanie przeprowadzającego wywiad. Super hiper.

  12. Alicja

    O żesz kurde !!!

    Czy ktoś zakupi ten pojazd Batmana? Ale to fajnie, ze w dorosłym wieku można tak fajnie się bawić 😀

  13. osoamoroso

    ja tylko zastanawiam się kto jest większym idiotą:
    – prezes, który mówi że nie udało się firmie przekroczyć bariery 10 sprzedanych rowerów miesięcznie, ale to nie wina strategii a małego potencjału rynku, czy
    – osoba, która kupuje akcje spółki kierowanej przez owego prezesa.

  14. mk

    “winą był mały potencjał rynku”

    A czy owy prezes wie czym jest biznes plan stanowiący podstawę strategi? Przez taki wywiad pokazał brak kompetencji do prowadzenia nawet kiosku w szczerym polu z gazetami, bo generalnie to dobry pomysł i strategi też dobra, ale po roku zobaczy,że chyba mały potencjał rynku tam jest … masakra

  15. gzalewski (Post autora)

    Z wywiadu sprzed 10 lat ogromnie podoba mi sie to zdanie”‘To jest moje marzenie (a dotychczas wszystkie moje marzenia się spełniały . Myślę, że tam właśnie zmierzamy.”

    “http://www.biznesnet.pl/2000/06/10/yoyo-pl-pod-lupa-wywiadu-dla-biznesnet-pl-udzielil-prezes-internet-idea-pan-arkadiusz-kuich/”

  16. exnergy

    Być może troszkę bezpardonowo napiszę, mam nadzieję, że nie nikt tego nie odbierze personalnie, ale widziałem w necie info o biznesie ,który dla mnie ma, (tak jak inne z obecnego wysypu startupów” pewną “dot.com-ową” wadę wrodzoną.
    Chodzi o newsa:
    http://www.idg.pl/news/358002/Inwestycje.pl.zebraly.ok.250.tys.zl.w.ofercie.prywatnej.html

    Moje pierwsze wrażenie po wejsciu na stronę – to do wszystkiego i do niczego. Na razie bez głębszej analizy.

    Tak ogólnie pisząc już – przeraża ta ostatnia mania na startupy, na szukanie sposobów zdobycia kasy z choćby Programu innowacyjna gospodarka, czy też na New Connect. To wszystko powinno się rozgrywać rynkowo. Mam nadzieję, że jakiś przesiew zrobi sam rynek. Tyle, że szkoda tej utopionej kasy we write-offach.

  17. gzalewski (Post autora)

    mnie to przeraza. Bo to jakis zart zaczyna byc. Nic nie mamy, poza wizjami, przepraszam .. vizjami i ciach. Na rynek. Zbieramy kase na pomysly marketingowe

  18. er_dzej

    Rozmowa żywcem z “Rejsu”

    – będzie to samochód super-drogi, konkurujący z Porsche,Ferrari…
    – albo nawet Lamborghini
    – ale czy ktoś będzie chciał kupić samochód, który wiadomo że jest marką polską?
    – no i to jest pytanie, które sobie zadaliśmy, któregoś dnia i odpowiedź brzmiała że nie do końca

    :):):):)

  19. Bobby

    A ja tam zainwestuję w to troszkę 😉
    Nigdy nic nie wiadomo ;P

  20. Alicja

    Bobby, nie lepiej oddać te pieniądze na Domy Dziecka?

  21. Bartolomeush

    Dziwne, że oprócz Exnergy nikt nie zwrócił uwagi na Alkor Trade 🙂

  22. VenoWatch

    http://venowatch.blogspot.com/

  23. reptile

    http://www.pb.pl/rss/a/2010/06/21/Blogerzy_kontra_Veno
    oho.. 😀

  24. Kalcm

    Czy Krzysztof Zalewski z PTI to twoja rodzina?
    Niedługo bedziesz odszczekiwał na beczce co powiedziałeś/napisałeś nt Venocara czekam z niecierpliwością wraz z kolegami z redakcji coraz bliżej ten dzień…
    Założyliśmy się o sporą kasę, że tak się stanie

  25. gzalewski (Post autora)

    ki diabel? Kalcm
    Znaczy, co ma do tego ktos kto ma nazwisko identyczne z moim.
    I co mam odszczekiwać?

  26. Bartolomeush

    Cicho ostatnio na bossablo o Veno. A tu nowe skoki na kasę się szykują (wprowadzenie AA SA na NC), strategie powstają (pisane na kolanie chyba), a nawet trailery filmu promocyjnego rzekomego samochodu (który zresztą już został jakiś czas temu “zaprezentowany” – przywieziony na brudnej lawecie, bo… silnika jeszcze ten cudak nie miał :d).

  27. GZalewski

    @bartolomeush
    Ja troche zaluje ze juz nie zajmuje sie dziennikarstwem. Bo tematy na naszym rynku wreszcie lezą na ulicy. Tylko jakos inni dziennikarze chyba uznali, ze nie warto

  28. Bartolomeush

    Ech, poziom naszego dziennikarstwa biznesowego to temat na osobną dyskusję, zresztą wielokrotnie tutaj poruszany.

    A wracając do Veno – trochę odświeżyłem sobie temat, przy okazji dyskusji na pewnym blogu motoryzacyjnym i… jestem przerażony. Chciałbym wierzyć, że to ja jestem niepoprawnym sceptykiem. Ten projekt to cały czas jest wał na wale, równie dobrze mógłby obejmować podróże w kosmos czy głębinową eksplorację Rowu Mariańskiego.

    W każdym razie:
    1). Veno to teraz fundusz VC, mający 3/4 udziałów w Arrinera Automotive. Oprócz tego kilkuprocentowe udziały w 2óch innych projektach (dywersyfikacja pełną gębą!)
    2). AA jest pchane na NC (ciekawym ile pozyskają w ofercie prywatnej, tfu na ile wytrzepią kolejnych leszczy)
    3). ostatnio zaprezentowany został trailer, a bodaj 20/10 ma być pełen filmik marketingowy superkara Arrinera (hmm, czyżby auto dalej nie jeździło, a jakiś haczyk na złapanie leszczy mieć trzaba?)
    4). w raporcie EBI z 12/10 Veno informuje m.in. o umowie “z polskim podwykonawcą, który przeprowadzi dokładną kalkulację kosztów produkcji oraz uruchomienia produkcji seryjnej supersamochodu Arrinera.” (padłem!), ponadto chcą kupić udziały (do 50%) w Fenix Automotive Ltd (spółka założona przez Lee Noble’a, który jest… członkiem RN Arrinery; oddać mu też należy, że to zasłużony inżynier, pracował m.in. nad Ascari) – po co? ano po rozwiązania technologiczne zapewne; ponadto jeszcze umowa o “współpracę w obszarze rozwoju i badań zaawansowanych zestawów elektronicznych do supersamochodu Arrinera oraz całych elementów graficznych interface’ów, elementów wyposażenia i elementów sterowania.”. Czy oni cokolwiek już mają w tej Arrinerze, poza nadwoziem (mdłym, po kosmetycznych zmianach by Lambo ich o kopię nie posądziło) i konceptem na wrzucenie silnika z Corvetty?
    4). AA stworzyło strategię rozwoju! (http://www.newconnector.pl/arrinera-automotive-przedstawila-strategie-rozwoju)
    – bla bla bla, nic nie mamy, za to ładnie piszemy, coś jak na zajęciach w szkole
    – skoro nic nie mamy, stąd kupujemy cały know how od Fenixa
    – nie wiemy też gdzie i jak produkować nasze wirtualne cudo, ale prowadzimy “zaawansowane” negocjacje – jak się szarpniemy, to może Fiat nas w Tychach wpuści, hm?
    – jeszcze inne auto opracowujemy, będzie mieć 200-300KM, ale kosztować jedynie do 70k GBP
    – wszystkich samochodów aż 600-700 rocznie będziemy produkować, a co!
    – jako, że teraz moda na auta elektryczne i w ogóle inne alternatywne źródła energii, to i my takie opracujemy; będziemy pracować z polskimi uczelniami
    Na końcu brakuje tylko dopiska: no co, może nam nie wierzycie?

    No nic, idę obmyślać koncepcję własnego projektu na NC. Może helikopter dla każdego? Nazwę go Ezeqiel 17, będzie latał na energię słoneczną, a w dodatku nie będzie nań potrzeba specjalnych uprawnień, ot karta pływacka wystarczy 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Proszę podać wartość CAPTCHA: *