Pcim, Szczebrzeszyn i wiele innych

Zdaje się, że zdarzyło mi się wykorzystać w luźnej rozmowie nazwę miasta Pcim. Ot na określenie tego, że ktoś z owego Pcimia pochodzi.

Niewykluczone, że gdyby dowiedział się o tym wójt gminy Daniel Obajtek zażądałby satysfakcji i podjęcia kroków prawnych. Tak jak zrobił to w odniesieniu do reklamówki banku BZ WBK, w której wystąpił John Cleese.

– Nazwa to dobro niematerialne. Prawo i dobre obyczaje wymagają, aby wcześniej zapytać władze gminy, czy życzą sobie jej wykorzystania w reklamie – oburza się wójt Obajtek. Młody, ambitny samorządowiec początkowo – jak przyznaje – nie zamierzał protestować. Zdanie zmienił jednak, kiedy w ślad za telewizyjnym spotem wieś odwiedzili dziennikarze. – Na siłę próbuje się nas ośmieszać. – pisze Gazeta Wyborcza.

I tu zaczyna się prawdziwe Monty Pythonowski klimat. Jeśli informacja dojdzie do Johna Cleese, ten może mieć niezły ubaw.
Władze gminy zamiast cieszyć się z darmowej reklamy i próbować na tej fali propoagować swoje okolice (na marginesie niesłychanie atrakcyjne http://ugpcim.p1718.futuro.pl/new/index.php?inc=gmina&id=78) to się obraża.

Miejmy nadzieję, że z tych pomysłów nie skorzystają władze Szczebrzeszyna i nie będą cenzurować wierszyka Brzechwy, ani filmu „Jak rozpętałem II wojnę światową”

PS. uważam, ze ta atrakcyjna na tle innych bankowych reklam generalnie nie odniesie specjlanego skutku. To znaczy, fanom Monty Pythona przypomni co lepsze kawałki z ich filmów, ale czy przełoży się na sprzedaż produktów BZ WBK. Wątpie.

Reklamówka:

11 Komentarzy

  1. Limak

    GZ, mnie to w ogole nie dziwi. To jest po prostu przyklad normalnej polskiej przypadlosci, czyli braku dystansu do siebie i szukania okazji do rejtanowskich gestow. Poza tym, co tez wydaje sie bardzo polskie, lepiej kwekac i narzekac niz dzialac i lepiej szukac zagrozenia niz szansy. Kompleksow nie przeskoczysz. Zal mi tego goscia bo sie osmiesza.

  2. jtyszko

    uważaj Grzegorz, bo Ci też wytocze proces, ale za Szczebrzeszyn, a nie Pcim !!!! 🙂 Szczebrzeszyn i Roztocze to moje rodzinne strony, a przy okazji potwierdzam, że z chrząszczami w powiedzeniu to prawda, ale tylko w maju !

  3. karlkir

    Wytoczenie procesu jeszcze bardziej wypromuje w tv Pcim

  4. kertz

    tylko że w odróżnieniu od Szczebrzeszyna (rzeczywiście także nasze Roztocze jest piękne – aż dziw ale i duma, że z naszej głuszy taki znaczny analityk wyszedł 🙂 ) – Pcim jest często używany (na pewno nie słusznie) jako symbol zacofania i zaścianku – dlatego i mieszkańcy i wójt mają prawo być lekko drażliwi.

  5. copy

    myslałem ze to blog dla specjalistow od inwestowania a nie domorosłych speców od reklamy – a moze to wubek wytoczy mu proces o czarny PR

  6. gzalewski

    @ copy
    swiat finansow podoba mi sie ze wzgledu na swoja rozleglosc. I na fakt, ze przy tej okazji mozna pogadac i o psychologii i o muzyce i o reklamie.
    Wlasne poglady na te tematy mozna nazwac „domoroslym eksperctwem”, ale w wielu przypadkach pomaga w wielu inspiracjach. Ja sporo korzystam z takich rozmow. Ot chocby dzisiejszy komentarz przy wpisie KatHaya – zaintrygowal mnie film Revolver, ktorego nie znam. Nie sadze, zeby tamten komentarz nalezalo opatrzyc zastrzezeniem, ze to nie jest blog o filmie 😉

  7. gzalewski

    @ kertz
    ale czy pewne sformułowania popularne w jezyku polskim oznaczaja, ze nalezy tak reagowac. To co w takim razie z Wąchockiem?

  8. gzalewski

    Ciag dalszy:
    http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35798,5002394.html

  9. Leon_Zawodowiec

    Podobno jednak Pcim kocha Cleesa ! a to dziennikarze nakłamali…. http://biznes.interia.pl/news/pcim-kocha-johna-cleesa,1072153

  10. Karolina

    Wygląda na to że reklama przyniesie więcej korzyści i rozgłosu miasteczku Pcim niż wubekowi…

  11. revolver

    http://www.tvn24.pl/-1,1542361,wiadomosc.html …pozytywnie poszaleli 🙂

    PS: Jeśli BOŚ planowałby tego typu reklamy w przyszłości, to ja zgłaszam moją gminę na ochotnika ;]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Proszę podać wartość CAPTCHA: *

Klauzula informacyjna

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska S.A. („My” lub „DM BOŚ”) z siedzibą w Warszawie (ul. Marszałkowska 78/80, 00-517 Warszawa). Będziemy przetwarzać, Pani/Pana dane na potrzeby udzielenia odpowiedzi na Pani/Pana zapytanie, możliwości skorzystania z usługi oferowanej przez DM BOŚ, a także realizacji naszych prawnie uzasadnionych interesów, tj. rozpatrywania skarg oraz obrony przed roszczeniami. Ma Pani/Pan prawo dostępu do danych, żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i przenoszenia. W dowolnym momencie może Pani/Pan także wnieść sprzeciw, z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją, wobec przetwarzania Pani/Pana danych dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów DM BOŚ. Może się Pani/Pan z nami skontaktować wysyłając e-mail na adres: makler@bossa.pl lub list na adres: ul. Marszałkowska 78/80, 00-517 Warszawa, dzwoniąc na infolinię pod numer + 48 225043104 lub odwiedzając jedną z naszych placówek (lista dostępna pod http://bossa.pl/dmbos/oddzialy/). Może Pani/Pan skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych m.in. korzystając z e-mail: iod@bossa.pl lub listownie na nasz adres. Więcej informacji o przetwarzaniu Pani/Pana danych, czasie przechowywania, prawach i sposobach kontaktu znajduje się w naszej Polityce Prywatności.