[materiał z archiwum GZ/salon24, oryginalny link z dyskusjami]
Jakiś czas temu wspomniałem o reklamie telewizyjnej jednego z funduszy, której generalnie przeciętny odbiorca nie rozumie – bo nie wie zupełnie o co chodzi.
Reklama, czyli księżniczka bezdomna.
Przedwczoraj w Rzeczpospolitej znalazła się maleńka notka:
„Ambasada Rumunii w Polsce wysłała właśnie do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji protest przeciwko reklamie telewizyjnej PKO TFI. Jest ona emitowana od kilku tygodni. Występują w niej Artur Żmijewski jako spadkobierca fortuny i inwestor oraz Magdalena Czerwińska jako rumuńska księżniczka.”
Jakoś specjalnie nikt się chyba tym nie przejął. Cały absurd tej sytuacji polega na tym, że wiele reklam odwołuje sie do stereotypów, za każdym razem ambasada jakiegoś kraju ma protestować, że to nieprawda?

Klauzula informacyjna