Nie ma wątpliwości, iż na GPW gaming jest jednym z najważniejszych tematów granych na GPW w 2020 roku. Lubimy patrzeć na hossę na tym rynku przez pryzmat czegoś wyjątkowego, czasami – zasadnie – niezdrowego. Naprawdę jednak branża już dość wiekowa, z tendencją do zachowywania się lepiej od rynku.
Dużymi krokami zbliżają się kluczowe wydarzenia końcówki roku. Wybory prezydenckie w USA, Brexit i kilka innych, które odnotowaliśmy w notce czwartkowej. Dużymi krokami zbliżają się również premiery nowych konsol do gier spółek Sony i Microsoft. Z tej okazji tygodnik Barron’s przypomina wpływ pojawiania się nowych konsol na cykl produkcji i sprzedaży gier i generalnie popularyzacje nowych wydań. Oczywiście idzie to wolniej niż znany cykl przymusowego upgrade’owania hardware przy pojawianiu nowych, kluczowych programów – nowe konsole „wypuszczane są” raz na kilka lat – ale mechanizm jest podobny. Słoneczne perspektywy branży gaming’owej serwis ilustruje wykresem pokazującym historie spółek sektora na tle rynku. Jak widać, zachowania są imponujące i jednak uzasadnione skalą wzrostu branży.
za: Barron’s

3 Komentarzy
Dodaj komentarz
Klauzula informacyjna
przydałoby się podobne porównanie wig20 i wig games
Na stooq.pl można zrobić coś zbliżonego (na szybko) lub ściągnąć dane i popracować nad danymi samemu: https://stooq.pl/q/?s=wig_games&d=20201002&c=3y&t=l&a=lg&r=wig+wig20
OK, super porównanie 😉 dzięki.